Hasil hubungan tersasar

SOALAN,


KAMI baru berkahwin lebih kurang sebulan. Masalah dihadapi ialah selepas pancutan dilakukan, air mani keluar semula dari faraj. Masalah ini berlaku setiap kali melakukan hubungan intim.

Pelbagai cara kami lakukan supaya air mani tidak keluar, termasuk meletakkan bantal di bawah punggung isteri, tetapi air mani tetap keluar. Kami bimbang jika masalah ini berterusan dan kami susah mendapat cahaya mata.

IMA
Kuala Lumpur


JAWAPAN


Sememangnya air mani akan terkeluar dari faraj selepas ejakulasi dan fenomena ini dikenali sebagai ‘effluvium seminis’ atau limpahan keluar air mani.

Jika kebetulan perempuan itu juga menghasilkan banyak cecair dari farajnya, cecair yang keluar itu digelar ‘effluvium feminis’. Cecair ini mengandungi campuran air mani suami dan cecair faraj perempuan.

Limpahan cecair akan berkurangan atau dapat dikawal jika wanita itu tidak kemut atau tidak menutup paha atau tidak meluruskan kaki selepas selesai seks.

Jika kebetulan rahim wanita itu ‘retroverted’ atau terlentuk ke belakang, limpahan air mani akan berlaku juga walau sudah cuba mengawalnya.

Cara paling sesuai ialah untuk wanita itu mengubah posisi ketika bersetubuh. Posisi yang digalakkan untuk wanita mempunyai rahim yang terlentuk ke belakang ialah posisi kemasukan ereksi suami dari belakang dengan isteri menunduk. Posisi ini dikenali sebagai ‘genupectoral position’.

Sangat mustahak untuk anda kekalkan ereksi dalam faraj ketika anda mendayung. Jangan keluar masuk faraj ketika mendayung kerana setiap kali anda masuk, angin pun akan masuk.

Selepas selesai seks, perempuan itu tidak digalakkan bangun untuk mencuci anggota kelamin. Pergerakan itu akan membuatkan air mani terkeluar dan mencuci anggota kelamin akan membunuh sperma.

Selain itu, jika anda dan pasangan merancang untuk cepat hamil, pastikan anda berdua bersetubuh sekurang-kurangnya tiga kali seminggu atau lebih terutama pada waktu subur isteri.

Jika isteri anda mempunyai putaran haid yang ‘regular’, waktu suburnya bermula dengan kehadiran lendir umpama putih telur belum masak.

Jika sudah masuk enam bulan (jika umur isteri pada lingkungan akhir 20-an atau awal 30-an) atau setahun (jika umur isteri awal 20-an) belum ada tanda kehamilan, sebaik-baiknya anda berdua berjumpa doktor untuk menjalani pemeriksaan awal kesuburan.

5 comments:

Anda mengalami masalah faraj longgar? Faraj berair,becak, keputihan,haid tak teratur,senggugut ? CUBALAH PRODUK SERI DEWI MALAM :
1. JAMU DEWI SUCI RM 65.
Jom hubungi 0102870590.
Berfungsi
Merapatkan/mengetatkan faraj
Mengembalikan dalaman faraj yg berpasir ( meningkatkan kegelian ketika bersama )
Meningkatkan kemutan
Menyerap & mengeluarkan kotoran/keputihan/darah beku
Mengecutkan rahim
2. Feminine wash RM 48
Jom hubungi saya 0102870590(sms/call/whatapps)
Trdpt dlm 2 jenis iaitu arabic spices dan rose
BERFUNGSI
Merawat keputihan
Membunuh kuman dan fungus
Mencegah bau vagina
Menyamankan vagina
Anti bakteria
Menghilangkan kegatalan
Sesuai utk wanita dtg haid dan hamil
3. Susukan qalbu RM 40
Jom hubungi saya 0102870590( call/sms/whatapps)
Berfungsi
Mencairkan dan mengeluarkan keputihan
Merapatkan vagina seperti dara
4. MASKER INTIM RM 30
Jom hubungi saya 0102870590 (call/sms/whatapps)
Berfungsi
Merawat masalah kegatalan di bhgian intim
Menegangkan dan merapatkan bibir faraj
Mengebukan pipi vagina
Memberi keselesaan di bhgian intim ketika berpeluh/berlendir

Dari Ika yang rungsing
Salam 1 Malaysia Dr:
Saya baru mendirikan rumah tangga pada bulan 12/2012. Setiap rumah tangga amat mengharapkan cahaya mata dalam perkahwinan,sama seperti saya dan suami. Saya mempunyai berat badan 92 kg dan juga turut mempunyai masalah sengugut setiap kali haid. Kalau nak di ikutkan kitaran haid saya dalam sebulan adalah 28 hari. Formula doktor untuk dapat tarikh subur adalah 28-14= 14 hari, maknanya tarikh subur saya adalah pada hari ke-14. Saya mempunyai 4 soalan iaitu:
1) Adakah saya boleh hamil jika saya dan suami bersama bukan pada tarikh subur tersebut, ini kerana kami mengalami hubungan perkahwinan jarak jauh (PJJ) dan mungkin sukar untuk bersama pada tarikh subur tersebut.
2) Bolehkan saya makan ubat clomit tanpa nasihat doktor.
3) Adakah disebabkan berat badan yang berlebihan menyebabkan saya sukar hamil.
4) Adakan disebakan masalah sengugut menyebabkan saya sukar hamil.

Segala kerjasama saya dahulukan ucapan terima kasih.

Hubungi saya utk mengatasi masalah2 di atas.. Insya'allah andapasti berpuas ati.. 010-9333205

adakah pancut dalam selepas tu air mani dikeluarkan boleh elak dari hami?